سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----14892---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----1-----
مهر و خشم - مهرورزی( در پاسخ به پرسش مهر 7 - جناب آقای دکتر احمدی نژاد )
 
 
  • درباره من
    مهر و خشم - مهرورزی( در پاسخ به پرسش مهر 7 - جناب آقای دکتر احمدی نژاد )
    محمد حسن رنجکش دبیر تربیت بدنی مدارس استان قم
    همزمان با آغاز سال تحصیلی ریاست محترم جمهور سئوالاتی را از دانش آموزان و فرهنگیان می پرسند و زمینه تحقیق و پژوهش و تفحص آنان را فراهم می کنند امسال هم در مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی که با حضور ریاست محترم جمهوری در شهرستان بم برگزار شد دکتر احمدی نژاد سئوالاتی را مطرح کردند که امیدواریم همه دانش آموزان و فرهنگیان در این رقابت فرهنگی و علمی مشارکت گسترده داشته باشد اما سئوالات رئیس جمهور محترم : سوالات پرسش مهر7 رییس جمهور به این شرح است: 1- نقش مهرورزی در پیشرفت و تعالی جامعه چیست؟ 2- نقش مهرورزی در برپایی عدالت در جامعه چیست؟ 3- نقش مهرورزی در ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه چیست؟ 4- نقش مهرورزی در ایجاد جامعه پیشرفته و نمونه چیست؟ 5- چه کنیم که جوامع یکدیگر را دوست داشته باشند؟ 6- موانع محبت چیست؟ 7- چه کسانی نمی خواهند انسانها دوست، یاور و عاشق یکدیگر باشند؟
  • لوگوی وبلاگ
    مهر و خشم - مهرورزی( در پاسخ به پرسش مهر 7 - جناب آقای دکتر احمدی نژاد )

  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • مهر و خشم
    نویسنده: محمد حسن رنجکش دبیر تربیت بدنی مدارس استان قم جمعه 86/8/18 ساعت 8:40 عصر

     

     

    محبت

    کیمیایی است که خاک را به طلا بدل می کند و زیستن را معنای بودن می بخشد.

    زمستان جان به امیدش جامه بهار به تن می کند و تن پوش پائیز زندگی با یاد حضورش رنگ و جلایی دیگر می گیرد.

    راستی کداممان قادریم بی بودنش ، بودنمان را تحمل کنیم ؟ و در نبودنش زندگی کنیم ؟ که هر جا که نفسی بر آید به همت وجود اوست و چون فرو رود به امید حضورش.

    خداوندی را سپاس که رحمان است و رحیم و راستی چه زیباست که در رحمت بی منتهایش رحمان را بر رحیم سبقت می دهد و اینگونه درد امید را روانه جام دلها می نماید.

    رحمانی که چتر رحمت بی منتهایش سایبانی است بر سر تمام کائنات و چراغی است فرا راه آنانکه دنبال طریق می گردند .خدای مهربانی که مهر در پناهش معنا می شود و محبت با تفسیر او معنایی دیگر می یابد.

    دامنه لطفش آنقدر وسعت می یابد که در تمام هستی ذره ای را نمی یابی که بر آن سایه نداشته و لحظه را نمی بینی که در آن جاری نباشد و راستی چگونه می توان تصور کرد که بود و در پناهش نبود ، ماند و از او مدد و مهر ندید که آمدنمان با مهر است و رفتنمان با امید حضور در امانگاه پر مهرش.

    خشمش از سر مهر است و بی مهر ، خشمی ندارد و ثابت می کند که بدون مهر نمی توان غضب داشت و خشم نمود.

    ما بندگان اوئیم در مهر و خشم از او الگو گرفته ایم و او را تصویر مجسم مهر می دانیم و در این صورت خشمش را نمودی از مهر می خوانیم .

    اگر خشمی و غضبی می بینیم ، گاه گاه است و محدود و آنهم مقدمه حضور مهری نامحدود است و اگر خشونتی یافته ایم ابراز تداوم یک مهر پایدار.

    به او اقتدا کرده ایم و از او خواسته ایم که جز مهر نخواهیم و در پناه مهرش ، خشم را معنایی دیگر بخشیم.

     


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • مهر و خشم
    عامل محبت چیست؟
    بیائیم محبت کنیم
    مهر و محبت در مدارس
    خلق و خوی محمدی